Седмиця 3 після Пасхи. | Посту немає. |
Апостола Симона Зілота (I).Мчч. Алфія, Філадельфа, Кіпріана, Онисима, Єразма та інших (251). Мч. Ісихія Антіохійського (IV). Прп. Ісидори юродивої (IV). Блж. Таїсії (V). Свт. Симона, єп. Володимирського і Суздальського, у Києві, в Ближніх печерах (1226). Блж. Симона, Христа заради юродивого, Юр’євецького (1584). Прп. Синесія Іркутського (1787). Прославлення свт. Антонія (Смирницького) (2003).Києво-Братської ікони Божої Матері (1654). Перекопської ікони Божої Матері (1709). |
Євангельські Читання
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
Св. Филип запитує скарбника: «Чи розумієш, що читаєш?» Той відповів: «Як можу зрозуміти, якщо хто не навчить мене?» (Діян. 8:30-31). Як часто відчувають те ж саме ті, хто читає слово Боже й святоотецькі писання! Те, що читають, не вміщається в голові; розум не може почути того й осягнути те, немов ідеться про щось чуже для нього, про предмети з невідомої галузі. Ось тут і потрібен тлумач, знайомий з тим, про що слово. У св. Филипа був той самий Дух, Який давав і пророцтва, і йому неважко було розтлумачити те, що було складним для скарбника.
Так і для нас тепер: треба знайти людину, яка стояла б на тому ступені життя і пізнання, якого стосується писання, що важке для нашого розуміння, і вона розтлумачить його без труднощів, тому що кругозори духовні в кожного ступеня свої. Той, хто стоїть на нижчому ступені, не все бачить, що бачить той, хто стоїть на вищому, і тільки може здогадуватися про те. Якщо трапиться, що незрозуміле нам Писання стосується предметів вищого ступеня, а зустрінутий нами тлумач стоїть на нижчому, то він нам не роз’яснить того, як слід, а буде все застосовувати до свого кругозору, і справа залишиться для нас, як і раніше, темною.
Дивуватися треба, як беруться тлумачити про предмети Письма люди, зовсім чужі тій галузі, до якої належать ті предмети. І виходить у них усе не так, як слід; пишатися ж своїми тлумаченнями вони не забувають.