Cедмиця 29 після П’ятидесятниці. Різдвяний піст.
Мчч. Мини, Єрмогена та Євграфа (близько 313). Мч. Гемела Пафлагонянина (близько 361). Прп. Фоми (Х). Блж. Іоанна (1503) та батьків його, блж. Стефана (1446) і блж. Ангеліни, правителів Сербських. Свт. Іоасафа, єп. Бєлгородського (1754). Сщмчч. Якова Шестакова й Олександра Шкляєва пресвітерів, сщмч. Євграфа Плетньова пресвітера і сина його мч. Михаїла Плетньова (1918); сщмчч. Анатолія Правдолюбова, Олександра Туберовського, Євгенія Харкова, Константина Бажанова, Миколая Карасьова пресвітерів і з ними мчч. Петра Гришина, Євсевія Тряхова, Михаїла Якунькіна, Дорофея Климашева, Лаврентія Когтева, Григорія Берденьова, мцц. Олександри Устюхіної і Татіани Єгорової, сщмч. Михаїла Кобзєва пресвітера, прмч. Сергія (Сорокіна) (1937); сщмчч. Миколая Розова й Олексія Введенського пресвітерів (1938); свв. Анни Івашкіної і Татіани Б’якиревої сповв. (1948); св. Фекли Макушевої спов. (1954); прп. Анни (Столярової) спов. (1958).
Євангельські Читання
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
“Намагайтеся увійти крізь вузькі врата” (Лк.13:24). Вузькі ворота – життя не з власної волі, не за своїми бажаннями, не на догоду собі; широкі ворота – життя за всіма рухами і прагненнями пристрасного серця, без найменшої собі відмови в чому-небудь. Таким чином, ворота в Царство – самообмеження. Стримуй себе в усьому – і це буде те саме, що напруження або натиск у двері, щоб відчинити їх і протіснитися крізь них. Як і чим себе стримувати? Заповідями Божими, протилежними пристрасним рухам серця. Коли починаєш сердитися на когось, згадай заповідь Господа: “не гнівайтеся… даремно” (Мф.5:22), і стримай тим серце своє.
Коли прийдуть блудні рухи, наведи на думку заборону навіть і дивитися на жінку з пожадливістю, і стримай тим свою хіть. Коли захочеться засудити когось, згадай слово Господнє, що цим ти робиш Суддю небесного невблаганним щодо себе, і стримай тим свою зарозумілість. Так щодо і до всякого порочного руху. Збери проти кожного з них вислови Божественного Письма і тримай їх у пам’яті. Щойно вийде з серця якесь погане бажання, ти негайно в’яжи його спрямованим проти нього висловом; або наперед обв’яжи всі свої бажання і думки Божественними словами і ходи в них: будеш, ніби у кайданах. Але в цих кайданах – свобода, або вільний шлях у Царство Боже.