Седмиця 10-а після П’ятидесятниці. Глас 8. Успенський піст. |
Післясвято Преображения Господнього. Прмч. Дометія Персіянина і двох учнів його (363). Знайдення мощей свт. Митрофана, єп. Воронежського (1832). Прп. Антонія Оптинського (1865).
Мчч. Марина і Астерія (260). Прп. Ора Фиваідського (бл. 390). Прмц. Потамії чудотвориці (IV). Прп. Феодосія Нового, лікаря (IX-X). Свт. Ієрофея Венгерського (X) і св. Стефана I, короля Угорщини (1038). Прп. Пимена Багатостраждального, Печерського (1110). Прп. Меркурія Печерського, єп. Смоленського (1239). Прп. Пимена, постника Печерського (XIII-XIV). Прп. Феодори Сихловської (поч. XVIII) (Рум.).
Сщмчч. Олександра, Петра, Михаїла, Іоанна, Димитрія і Олексія пресвітерів, Єлисея диякона і прмч. Афанасія (1937). Сщмч. Василія пресвітера (1938).
Євангельські Читання
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
На запитання Господа про Іоанна Предтечу архієреї та старці думали: так скажемо чи так – це все для нас невигідно, а тому вирішили, що краще прикритися незнанням.
Цікавість їхня зв’язала їм язика і не дала засвідчити істину. Якби вони любили істину більше, аніж себе, мова була би іншою, іншою була би і справа. Своя цікавість закрила істину і не допустила її до серця, завадила утвердитися щирому переконанню та зробила його байдужим до неї.
так завжди: егоїстичні прагнення – це перші вороги істини. Всі інші вороги ідуть за ними та діють за їх посередництва. Якщо розібратися, як народжувалися всі єресі, то виявиться, що саме це є джерелом їх усіх.
На словах істина – це істина, а на ділі… заважає істина у тому і в тому відношення, потрібно її прибрати та поставити на її місце прийнятну для нас брехню.
Від чого, наприклад, є матеріалісти-нігілісти? Від того, що ідея Бога Творця, Промислитеся та Судді з ідеєю духовності душі заважає їм жити ширше за своїми нахилами; от і усувають її.
Що не істина керує нігілістами, це видно з нікчемних основ, на які вони спираються: їм бажано, щоб було все так, як вони думають, а всякий привид, який відображає їх думки, показується ними свідком істини.
Якби вони протверезіли хоч трохи, то відразу би побачили неправду свою. Але себе шкода, тому й залишаються такими, якими є.