18.9 C
Lutsk
Вівторок, 22 Жовтень, 2019
Календар

18 червня 2019 року

                                                                             
Седмиця 1-ша після П'ятидесятниці (загальниця). Глас 7.                    Посту немає

Cовершается служба, не отмеченная в Типиконе никаким знакомСщмч. Дорофея, еп. Тірського (близько 362).

Мчч. Маркіана, Никандра, Іперехія, Аполлона, Леоніда, Арія, Горгія, Селінія, Іринія та Памвона(бл. 305-311). Прп. Анувія, пустельника Єгипетського (IV). Прп. Феодора чудотворця ( бл. VI). Прп. Дорофея, з обителі авви Серида (VІ). Перенесення мощей блг. Ігоря, вел. кн. Чернігівського і Київського (1150). Свт. Константина, митр. Київского и всієї Русі (1159). Блгв. кн. ФеодораЯрославича (брата св. Олександра Невського), Новгородського (1233). Знайдення мощей прпп. Вассіаната Іони Пертоминських, Соловецьких чудотворців (1599).

Сщмч. Михаїла пресвітера (1931). Сщмч. Миколая пресвітера (1943).

Ігорівської ікони Божої Матері (1147). Зіновинської (XVIIі “Непроходимая Врата” (XXI) ікон Божої Матері (перехідні святкування у вівторок 1-ї седмиці після П’ятидесятниці).

Євангельські Читання

Рим., 79 зач., I, 1-7, 13-17. Мф., 10 зач., IV, 25 – V, 13 .

Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року

 Після хрещення Господа, коли на Нього зійшов Дух у вигляді голуба, Він іде у пустиню спокуситися. Такий і загальний всім шлях. Св. Ісаак Сириянин зауважує, якщо швидко вкусиш благодатної утіхи чи отримаєш від Господа якийсь дар – чекай спокуси. Спокуси прикривають світло благодаті від власних очей людини, які зазвичай з’їдають всяке добро власною думкою та возвеличенням себе. Спокуси ці бувають і зовнішні – скорботи, приниження, і внутрішні – пристрасні думки, які навмисно зриваються, як тварини з ланцюгів. Тому потрібно дивитися у свою душу і суворо розбирати все, що відбувається з нами і у нас, щоби бачити, чому воно так буває і до чого нас це зобов’язує.

Євангеліє Дня

(Протоієрей Олександр Шаргунов)

Христос проповідує благу звістку Царства Небесного, що прийшло на землю, Царства благодаті і слави. Ніхто і ніколи не говорив так, як Він. Христос – Превічне Слово, через яке Бог в останні дні говорив з нами. Коли був даний закон, Господь спустився на гору. Тепер Він піднімається на гору. Тоді Він говорив у громах і блискавках, тепер – тихим і м’яким голосом. Тоді народ повинен був стояти на віддалі, тепер  – запрошується підійти ближче. Господь навчає Своїх учнів, щоб вони могли навчити інших. Його погляд звернений на народ, який іде зі всіх сторін – з надією на те, що всі почують Його. Христос, не відкриваючи вуста Свої, навчає Своїм життям, а особливо у час, коли Він “яко овча на заколение ведеся“. Але тепер Він відкриває свої уста.

Христос починає Свою нагорну проповідь з благословення. Він прийшов у світ, щоб благословити нас, як сказано у книзі Діянь (Діян. 3, 26). Він говорить, як Той, що має владу, як Той, хто може дати благословіння і вічне блаженне життя. “Блаженні…блаженні… блаженні”. Кого стосуються ці слова і в чому полягає істинне блаженство? Всі люди без винятку хочуть, щоб їм було добре, а деякі навіть запитують: “Кто явит нам благая?” (ПС 4, 7) Не дивно, що ті, хто мають хибні уявлення про щастя, ніколи не досягають його. Загальноприйняті думки про те, що блаженні та щасливі – це багаті, великі і славні світу цього, ті, хто добре їсть і солодко п’є, і керує усіма. Господь Ісус Христос прийшов на землю, щоб все змінити, поставити з голови на ноги, тому що все змінив гріх. Він хоче дати нам істинне уявлення про сенс життя. І всі, хто приходить до церкви, повинні від початку направити себе на істиний шлях. І нехай ніхто не розчаровується, яким би слабким і бідним він не був. Це звернення до всіх людських душ Христової любові. Це Новий Заповіт між Богом і людиною. Ми повинні знати, що чекає від нас Бог і що чекаємо від Нього ми. Шлях до вічного щастя для людського роду є відкритим, все, що відбувається у світі, може бути цим шляхом для тих, хто любить Бога.

Блаженны нищие духом” – перша заповідь блаженства. Тому що Христос озлиднів від Своєї небесної слави, але нас збагатить. Бідні духом – це ті, хто ні в що ставить багатства цього світу, хто усвідомлює, що вони не мають нічого, крім того, що дає їм Бог. Таких є Царство Небесне. Царство благодаті складається саме з таких. Царство слави належить їм. Ця перша заповідь блаженства об’єднує у собі всі інші і, за словами святих отців, є основою всього християнського життя.

Тому “блаженны плачущие” – плачемо від покаяння за свої гріхи і плачемо від співстраждання до тих, кому важко. “Сеющие слезами радостью пожнут”. Їх утішить Дух Святий. І Бог зітре всяку сльозу з очей їх.

Блаженны кроткие“, тому що вони навчилися кротості і смирення у Христа. Вони наслідують землю – ту нову землю і те нове небо, яке належить Вседержителю.

Блаженны алчущие и жаждущие правды” – тієї правди, яку прийшов звершити Христос. Вони наситяться, тому що душа людська не може насититися нічим іншим, як Богом.

Блаженны милостивые“, тому що краще давати, аніж приймати. Це блаженство бути співучасником милосердя Божого, який радіє разом із Ангелами про всякого блудного сина, який повернувся. Це блаженство бути під покровом молитви Христа на Хресті: “Отче! Прости їм, бо вони не знають, що роблять“. Це блаженство прощати має тільки один рубіж – відмову бути прощеним.

Блаженны чистые сердцем” – істинне християнство полягає у чистоті серця. Все, що виходить з не очищеного покаянням серця, поганить людину. Але там, де є покаяння, його наповнює Своєю чистотою Христос. “Сердце чисто созижди во мне, Боже“, щоб я міг бачити Тебе і Твою присутність всюди, де Ти є.

Блаженны миротворцы” – ті, хто бере участь у духовних битвах разом із Христом, який прийшов убити ворожнечу і проповідувати на землі мир і в людях благоговіння. Вони назвуться синами Божими разом із Сином Божим, як дар Його.

Блаженны вы, когда будут поносить вас и гнать и всячески неправедно злословить за Меня“. “Так гнали пророків, які були перед вами”, – додає Христос. Так гнали і перших мучеників, кажучи: “Вас не повинно бути”, запалюючи з них живі факели чи віддаючи їх на з’їдання звірям. Так гнали і нових мучеників і сповідників Руських.

“Радуйтеся і веселіться, – виголошує Христос, – тому що велика ваша нагорода на небі”.

Заповіді блаженства – зображення всього шляху Христа у Його сходженні на Хрест, через який “прийшла радість всьому світу”. Навчаючись цим заповідям, християни стають сіллю землі.

“Ви – сіль землі, – каже Христос. – Якщо ж сіль втратить силу, то чим зробиш її солоною?” Немає можливості відновити несолену сіль. Як людина без розуму і без серця, так і християнин – без благодаті. Без заповідей блаженства життя людства, як їжа без солі, втрачає смак. Християни кинуті Богом у життя людства подібні частинкам солі, які кидають в їжу, щоб людство не було відкинуте Богом.

Для чого потрібна віра, чому треба жити за цими заповідями? Щоб пізнати благодать і здобути гарний смак, щоб життя набуло краси, сенсу та радості навіть серед скорбот і гонінь, навіть в старості і в смерті. Якщо ж  сіль втратить свою силу, якщо християни втратять благодать, смак Бога, вони будуть ні на що не здатні, а світ матиме рацію, викинувши їх геть.

 

Вас може зацікавити

25 червня 2019 року

4 вересня 2019 року – календар з повчанням

18 жовтня 2019 року – календар з повчанням