У день Страшного суду Господь прийде на землю, щоб судити людей. На праведників чекає вічність у Царстві Небесному, а грішникам приготована вічність у пеклі.
Про це під час проповіді у неділю про Страшний суд сказав архієпископ Волинський і Луцький Нафанаїл.
«У Святому Євангеліє йдеться про те, що цього дня, дня Страшного суду, разом з Господом зберуться всі святі ангели. Святитель Григорій Палама пояснює, що коли Господь вперше прийшов у цей світ, то під покровом Його людської плоті не було видно тієї слави, якою Господь володіє, будучи Богом. Та коли Господь прийде вдруге, то прийде як Бог і Чоловік, – зауважив архієп. Нафанаїл та додав:
Свт. Григорій, тлумачачи це Євангеліє, проводить паралель із тим світом, який потопав у гріхах та був потоплений за свої беззаконня при Ної. Але Господь відродив людський рід після потопу у потомстві Лота. Це ж саме відбулося і з пришестям у світ Господа нашого Іісуса Христа. Він Своїми стражданнями на Хресті, Своєю кров’ю потопив людський гріх і відродив людство для нового життя во Христі Іісусі, для Царства Небесного».
Архіпастир пояснив, що прихід Господа на землю відбувся задля того, щоб людей привести у стан святості, праведності. Господь у такий спосіб турбується за усе людство. А свт. Григорій Палама, підсумовуючи, каже, що життя віку людського є милосердям Божим.
За словами Високопреосвященнішого владики, усі Таїнства Церкви, усі церковні богослужіння спрямовані на те, щоб усіх людей привести до покаяння, щоб усі мали змогу очиститися та бути готовими до Царства Небесного. А це можливо через Таїнства Покаяння та Причастя, бо, готуючись до них, ми просимо Господа простити наші гріхи. І Він прощає, якщо ми каємося. У такий спосіб Господь дає людині змогу у земному житті підготувати себе до життя вічного. Та коли настане суд Страшний, покаяння уже не буде. А Господь скаже: Я вам дам усе. Я усе зробив для вашого спасіння, але чомусь ви обрали не те, що Я заповідував. Чому ви не змінювалися, чому не каялися?
«Євангеліє нам говорить, що на Страшному суді Господь розділить людей по праву і ліву сторони. Тим, що праворуч, – праведникам – скаже: прийдіть благословенні та унаслідуйте Царство, яке я вам готував від створення світу. А тим, що ліворуч, – відійдіть від мене, прокляті, у вогонь і вічні муки. Тому що я, одним каже, був голодний, і ви мене накормили, був спраглий – ви напоїли мене. Ви проявляли милосердя. Відвідання хворих, відвідування людей, які у в’язниці, нагі – все це є проявом людського милосердя, до тих, хто їх оточує. Тож все, про що говорить євангеліє сьогодні, – це милосердя, а воно є проявом такої найвищої чесноти, як любов. Якщо це є у нас, то ми готові до Царства Небесного», – підкреслив архієпископ Нафанаїл.
Тож напередодні Великого посту Церква Христова наголошує, що до Страшного суду кожен має ще час та можливість покаятися і виправити себе. А під час посту, коли уся повнота Церкви молитовно допомагає один одному, зробити це легше.
«У наших руках є можливість навіть допомгти тим людям, які померли, до кінця не розкаявшись у своїх гріхах. Молитвами Церкви Господь прощає тих людей, які померли. Тому будемо уважно слухати той заклик, що лунає у Церкві Христовій, щоб ми уподібнилися милосердному Богу і щоб це милосердя зробило нас гідними Царства Небесного», – підсумував владика.