Неділя 7-ма після Пасхи, свв. отців I Вселенського Собору (325).
Прп. Михаїла спов., єп. Синадського (821).
Прмч. Михаїла чорноризця (IХ). Знайдення мощей свт. Леонтія, єп. Ростовського (1164). Прп. Євфросинії, ігумені Полоцької (1173). Прп. Паїсія Галицького (1460). Знайдення мощей мцц. Євдокії, Дарії, Дарії та Марії (2001). Собор Ростово-Ярославських святих. Собор мучеників Холмських і Підляських (перехідне святкування в неділю 19 травня або в 1-шу неділю після 19 травня).
Челнської, Псково-Печерської, іменованої «Розчулення», та «Мати Молебниця» (перехідні святкування в Неділю 7-му після Пасхи) ікон Божої Матері.
Євангельські Читання
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
Арій став відкидати божество Сина Божого і Його єдиносутність Богу Отцю. На нього піднялась уся Церква; всі віруючі, у всіх кінцях світу, єдиними устами сповідували, що Господь Іісус Христос є Син Божий Єдинородний, Бог від Бога, народжений, не створений, єдиносущний Отцю.
Інший подумав би, що це якесь випадкове натхнення на однодумність; але ця віра пройшла потім вогняне випробування, коли на сторону аріан схалилась влада і знать. Ні вогонь, ні меч, ні гоніння не могли знищити її і вона тоді виявилась кругом усіма, оскільки скоро припинявся тиск зовнішньої сили.
Це означає, що вона складає серце Церкви та сутність її сповідування. Слава Господу, який зберігає у нас цю віру! Бо поки вона є, ми ще християни, хоч і погано живемо; не стане її – і християнству кінець.