29 липня, понеділок. Седмиця 6-та після П’ятидесятниці.
Посту немає.
Сщмч. Афіногена єп. і десяти учнів його (близько 311). Мч. Павла і мцц. Алевтини (Валентини) та Хіонії (308). Мч. Антіоха лікаря (IV). Пам’ять святих отців IV Вселенського Собору (451). Мц. Іулії діви (близько 440 або 613). Прп. Іоанна Святогорця Вишенського (близько 1621–1633). Блж. Матрони Анемнясевської (Бєлякової), спов. (1936); сщмч. Якова (Маскаєва), архієп. Барнаульського, і з ним сщмчч. Петра Гаврилова та Іоанна Можиріна пресвітерів, прмч. Феодора Нікітіна (1937); прмч. Ардаліона (Пономарьова) (1938).
Євангельські Читання
На літ.: — Ап.: Рим. 16:17-24 (зач. 121) Єв.: Мф. 13:10-23 (зач. 51).
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
Чому багато хто не розуміє бесід про духовні речі? Через отовстіння серця. Коли серце сповнене пристрастей до земних речей, тоді воно грубіє, як сказано: “потовстів, погрубів, став гладкий” (Втор. 32:15). У цьому вигляді воно, як важка гиря, донизу тягне і приковує до землі всю душу і з її розумом. Тоді, обертаючись постійно в колі низьких речей, і вона стає низькодумною і не може здійматися вгору, як обтяжений їжею птах. Обертаючись же, розум не бачить горнього, і весь склад його противний йому… То зовсім невідома для нього країна. У сумі своїх понять і дослідів не має він нічого, до чого міг застосувати тамтешнє, щоб побачити його хоч дзеркалом у здогадці. Тому ні сам міркувати про те не береться, ні інших міркувальників слухати охоти не має, і книжок, у яких написано про те, до рук не візьме. Чи не тому в багатьох ви зустрінете іноді не один журнал світський, а духовного жодного, жодної духовної книги, навіть Євангелія?