27 вересня, п’ятниця. Седмиця 14-та після П’ятидесятниці.
ВОЗДВИЖЕННЯ ЧЕСНОГО І ЖИВОТВОРЯЩОГО ХРЕСТА ГОСПОДНЬОГО.
Пісний день.
Кончина свт. Іоанна Златоуста (407). Cщмч. Димитрія Ігнатенка пресвітера (1935).
Лєснинської ікони Божої Матері (1683).
Читання дня
Утр.: — Ін. 12:28-36 (зач. 42 від полу). На літ.: — Ап.: Рядове за п’ятницю (під зачало): Гал. 2:6-10 (зач. 201). 1 Кор. 1:18-24 (зач. 125). Єв.: Рядове за п’ятницю (під зачало): Мк. 5:22-24,35-6:1 (зач. 20). Ін. 19:6-11,13-20,25-28,30-35 (зач. 60).
На утрені полієлей звершується у вівтарі, величання: «Величаем Тя, Живодавче Христе, и чтем Крест Твой Святый, Имже нас спасл еси от работы вражия» (співається у вівтарі; там же читається Євангеліє). На 9-й пісні приспів: «Величай, душе моя, Пречестный Крест Господень». Після великого славослов’я — винесення Хреста і поклоніння йому. Відпуст: «Христос, истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере, силою Честнaго и Животворящаго Креста…»
На Літургії вхідний вірш: «Возносите Господа Бога нашего и покланяйтеся подножию ногу Его, яко свято есть».
На трапезі благословляється вкушання їжі з єлеєм.
📖 Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
Серед Великого посту пропонується для поклоніння чесний Хрест, щоб надихнути пісних трудівників до терпеливого несення піднятого ними ярма до кінця, а у вересні для чого це робиться? Так сталося? Але у промислительної Премудрості, яка все влаштовує, немає випадковостей. Ось це для чого: у вересні прибирають із поля, принаймні в нас. Отже, щоб одні з християн, відчуваючи достаток, не сказали: “Душе! багато добра лежить у тебе на багато років: спочивай, їж, пий, веселися!” (Лк. 12:19), а інші від убогості не впали в дусі, постає перед очима всіх воздвизаємий Хрест, нагадуючи першим, що опора благополуччя — не майно, а християнське внутрішнє хрестоношення, коли зовнішнє, з благості Божої, складається, надихаючи других у терпінні здобувати душі свої, надихаючи на це упевненістю, що з хреста йдуть просто до раю; тому одні нехай терплять, сподіваючись, що йдуть прямим шляхом до Царства Небесного, а інші нехай куштують зовнішніх утіх зі страхом, щоб не закрити собі вхід на Небо.