Седмиця 1-ша після П’ятидесятниці (загальниця). | Посту немає. |
Прор. Єлисея (IХ ст. до Р. Х.). Свт. Мефодія, патр. Константинопольського (847). Блгв. кн. Мстислава, у Святому Хрещенні Георгія, Хороброго, Новгородського (1180). Прп. Мефодія, ігумена Пешноського (1392). Прп. Єлисея Сумського (XV–XVI). Сщмч. Іосифа Сикова пресвітера (1918); сщмчч. Олександра Парусникова, Павла Іванова пресвітерів і Миколая Запольського диякона (1938).Знайдення мощей сщмч. Володимира (Богоявленського), митр. Київського (1992). Собор Дивєєвських святих. Олешківської (Феодорівської) ікони Божої Матері (1908). Іменованої «Споручниця грішних» Корецької ікони Божої Матері (1622) (перехідне святкування в четвер 1-ї седмиці після П’ятидесятниці). |
Євангельські читання
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
“Всякий, хто дивиться на жінку з похоттю, вже вчинив перелюб з нею в серці своєму” (Мф.5:28). Як же бути, якщо, живучи в суспільстві, не можна не дивитися на жінок? Але ж не просто той, хто дивиться на жінку, чинить перелюб, а той, хто дивиться з пожадливістю.
Дивитися – дивись, а серце на прив’язі тримай. Дивись очима дітей, які дивляться на жінок чисто, без усяких поганих думок. Жінок і любити треба, бо в заповіді про любов до ближніх не виключаються і вони, – але любов’ю чистою, в якій є на думці душа і духовна спорідненість, крім усього іншого… У християнстві, як перед Богом немає чоловічої статі, ні жіночої, так і у взаємних стосунках християн. Дуже, скажеш, важко. Так, без боротьби не буває, але боротьба передбачає небажання лихого; небажання ж милостивий Господь зараховує за чистоту.