Неділя 14-а після П’ятидесятниці, перед Воздвиженням. Глас 5. |
![]() Посту немає.
|
Пам’ять
оновлення (освячення) храму Воскресіння Христового в Єрусалимф (Воскресіння словуще) (335).
Передсвято Воздвиження Чесного і Животворящого Хреста Господнього.
Сщмч. Корнилія
сотника (I).
Мчч. Кроніда, Леонтія
і Серапіона
(бл. 237). Мчч. Селевка
і Стратоника
(III). Мчч. Макровія
, Гордіана
, Іллі
, Зотика
, Лукіана
та Валеріана
(320). Сщмч. Юліана
пресвітера (IV). Прп. Петра
в Атрої (IX). Вмц. Кетевани
, цариці Кахетинської (1624) (Груз.).
Сщмчч. Стефана, Олександра пресвітерів і Миколая диякона (1937).
Євангельські Читання
Утр. – Єв. 3-е, Мк., 71 зач., XVI, 9-20. Літ. – Неділі перед Воздвиженням: Гал., 215 зач., VI, 11-18. Ін., 9 зач., III, 13-17. Ряд. (під зачало): 2 Кор., 170 зач., I, 21 – II, 4. Мф., 89 зач., XXII, 1-14. Обновлення: Євр., 307 зач., III, 1-4. Мф., 67 зач., XVI, 13-18.
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
ЦАР ВЛАШТОВУЄ весільну ГОСТИНУ ДЛЯ СВОГО СИНА, ВІДПРАВЛЯЄ ЗА ГОСТЯМИ ОДИН РАЗ,
ВІДПРАВЛЯЄ ВДРУГЕ, А ТІ НЕ ЙДУТЬ ЧЕРЕЗ ЖИТТЄВІ ТУРБОТИ: ТОЙ ЗАЙНЯВСЯ ГОСПОДАРСТВОМ, ТОЙ ТОРГІВЛЕЮ.
ЗРОБЛЕНО НОВЕ ЗАПРОШЕННЯ В ІНШИХ СФЕРАХ, І ШЛЮБНА ПАЛАТА НАПОВНИЛАСЯ ЛЮДЬМИ. СЕРЕД НИХ ВИЯВИВСЯ ОДИН, ЯКИЙ БУВ ОДЯГНЕНИЙ НЕ ВІДПОВІДНО, ТОМУ ЙОГО ВИГНАЛИ.
СЕНС ПРИТЧІ ЗРОЗУМІЛИЙ. БЕНКЕТ ШЛЮБНИЙ – ЦЕ ЦАРСТВО НЕБЕСНЕ; ЗАПРОШЕННЯ – ЦЕ ПРОПОВІДЬ ЄВАНГЕЛІЯ, ТІ, ХТО ВІДМОВИЛИСЯ, – ТІ, ЯКІ ЗОВСІМ НЕ ПОВІРИЛИ; НЕ ОДЯГНЕНИЙ ВІДПОВІДНО – ЦЕ ТОЙ, ХТО ПОВІРИВ, АЛЕ НЕ ЖИВ ЗА ВІРОЮ.
ДО ЯКОГО РОЗРЯДУ ХТО З НАС ВІДНОСИТЬСЯ, КОЖЕН РОЗБЕРЕТЬСЯ САМ. ЩО МИ ЗВАННІ, ЦЕ ЗРОЗУМІЛО, АЛЕ ЧИ ВІРУЮЧІ МИ? АДЖЕ МОЖУТЬ БУТИ І СЕРЕД ВІРУЮЧИХ ПІД ЗАГАЛЬНИМ ІМЕНЕМ ЛЮДИ БЕЗ ВІРИ.
ІНШИЙ ЗОВСІМ НЕ ДУМАЄ ПРО ВІРУ, НІБИТО НЕМАЄ ЇЇ; ЩЕ ІНШИЙ ДЕЩО ВІДАЄ ПРО НЕЇ ТА ЦИМ І ЗАДОВОЛЕНИЙ, ЩЕ ІНШИЙ КРИВО ТЛУМАЧИТЬ ВІРУ; ЩЕ ІНШИЙ ЗОВСІМ ВОРОЖЕ СТАВИТЬСЯ ДО НЕЇ; А ВСІ Ж НАЗИВАЮТЬ СЕБЕ ХРИСТИЯНАМИ, ХОЧ У НИХ НІЧОГО НЕМАЄ ХРИСТИЯНСЬКОГО.
ЯКЩО ВІРУЄШ, – РОЗБЕРИ, ЧИ ВІДПОВІДАЮТЬ ЖЕ ВІРІ ПОЧУТТЯ ТВОЇ, СПРАВИ ТВОЇ, – ОДЯГ ДУШІ, ЗАРАДИ ЯКИХ БОГ БАЧИТЬ ТЕБЕ ШЛЮБНО ЧИ НЕШЛЮБНО ОДЯГНЕНИМ.
МОЖНА ЗНАТИ ВІРУ ДОБРЕ І РЕВНУВАТИ НЕЮ, АЛЕ В ЖИТТІ ДОГОДЖАТИ ПРИСТРАСТЯМ, ТОБТО ОДЯГАТИСЯ У СОРОМНИЙ ОДЯГ ДЛЯ ДУШІ ГРІХОЛЮБНОЇ.
У ТАКИХ НА СЛОВАХ ОДНЕ, А В СЕРЦІ ІНШЕ; НА ЯЗИЦІ: “ГОСПОДИ! ГОСПОДИ!”, А ВСЕРЕДИНІ: “ИМЕЙ МЯ ОТРЕЧЕННА”. РОЗДУМУЙТЕ ЖЕ ПРО СЕБЕ, У ВІРІ ЧИ ВИ, ЧИ В ШЛЮБНОМУ ОДЯЗІ З ЧЕСНОТ, АБО Ж В БЕЗСОРОМНИХ ЛАХМІТТЯХ З ГРІХІВ ТА ПРИСТРАСТЕЙ…