26 серпня, понеділок. Седмиця 10-та після П’ятидесятниці.
Віддання свята Преображення Господнього.
Успенський піст.
✔️ Кончина (662), перенесення мощей прп. Максима Сповідника. Мчч. Іполита, Іринея, Авундія та мц. Конкордії, у Римі (258). Знайдення мощей блж. Максима, Христа заради юродивого (близько 1547). Кончина (1783), друге знайдення мощей (1991) свт. Тихона, єп. Воронезького, Задонського чудотворця. Сщмч. Іоанна Шишова, Іоасафа Панова і Константина Попова пресвітерів (1918); сщмчч. Серафима (Звездинського), єп. Дмитровського, Миколая Орлова та Якова Архипова пресвітерів, Олексія Введенського диякона (1937); мч. Василія Александрина (1942).
Євангельські Читання
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
Господь засудив смоковницю на безпліддя за те, що з вигляду вона так була вкрита листям, що належало бути на ній і плодам, яких на ділі не виявилося. У застосуванні до життя християнського, листя означає зовнішні справи благочестя і зовнішні подвиги, а плоди — внутрішні прихильності. За законом так: перші повинні виходити з останніх; але за поблажливістю до немочей — крайня міра: останні повинні розвиватися разом із першими. Коли перші в силі, а останніх немає і в зародку, то звідси виходить брехня життя, яка виражається так: видаватися, але не бути. Спочатку, можливо, і немає цього нещасного настрою в думці, а потім він з’являється непомітно і встановлює собою лад життя. Хто занадто наляже на зовнішність і захопиться нею, у того увага до серця закривається, почуття духовні глохнуть і заводиться холодність. На цьому ступені життя духовне завмирає; залишається “вигляд благочестя без сили його” (2 Тим. 3:5). Поведінка зовні справна, а всередині все навиворіт. Наслідком цього є безпліддя духовне: робляться справи, але вони всі мертві.