25 січня, субота.
(12 січня за старим стилем)
Седмиця 31-ша після П’ятидесятниці.
Посту немає.
Прп. Пахомія Кенського (XVI) (перехідне святкування в суботу після Богоявлення). Мц. Татіани і тих, що з нею в Римі постраждали (226–235). Мч. Мертія (284–305). Мч. Петра Авессаломіта (309–310). Прп. Євпраксії Тавенської (393). Свт. Савви, архієп. Сербського (1237). Прп. Мартиніана Білоєзерського (1483).
Читання дня
На Літургії:
– Апостол: Суботи після Богоявлення: Еф. 6:10-17 (зач. 233). Рядове: Кол. 1:3-6 (зач. 249 від полу).
– Євангеліє: Суботи після Богоявлення: Мф. 4:1-11 (зач. 7). Рядове: Мф. 25-1:13 (зач. 104).
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року.
Апостол одягає християн у всеозброєння Боже. Доречно підійшло це слідом за попереднім уроком. Бо якщо хто, послухавши покликання Божого, сприйняв початок нового життя, за допомогою благодаті Божої, доклавши до того зі свого боку «все старання» (2 Пет. 1:5), то на нього після цього чекає не спочивання на лаврах, а боротьба. Він залишив світ — світ за це почне гнати його; він врятувався від влади диявола — диявол гнатиме слідом за ним і ставитиме йому пастки, щоб збити його з доброго шляху і знову повернути у свою сферу; він зрікся себе, відкинув самість з усією ордою пристрастей, але цей гріх, який живе в нас, не відразу розлучається зі своїм привільним життям у самодогоджанні і щохвилини буде зазіхати під різними приводами знову оселитися всередині тих самих порядків життя, які так багато живили й годували його колись. Три вороги, — кожен з незліченним військом, — але головнокомандувач — диявол, а найближчі помічники його — біси. Вони всім орудують у гріховному житті, противнику життя духовного. Чому Апостол проти них і озброює християнина, так ніби інших не було зовсім. Каже: «наша боротьба не проти крові й плоті, а проти начальств, проти властей, проти мироправителів темряви цього віку, проти духів злоби піднебесних» (Еф. 6:12). Бо якби не було їх, і битви, можливо, не було б. Так само, якщо вони відбиті і переможені, то відбиття і поразка інших нічого вже не варті. Отже, дивись усякий, куди слід спрямовувати стріли або, принаймні, з якого особливо боку слід себе захищати. І захищай! Апостол прописав кілька знарядь, але всі вони сильні лише Господом. Чому досвідчені борці духовні й передали нам: іменем Господа Іісуса бий ворогів.