Cедмиця 2 після П’ятидесятниці. Петрів піст.
Табинської, Курської-Корінної і Пустинно-Глинської «Різдва Богородиці» (XVI) (перехідні святкування у 9-ту п’ятницю після Пасхи) ікон Божої Матері. Мч. Феодота Анкірського (303). Мцц. Калерії (Валерії), Киріакії та Марії в Кесарії Палестинській (284–305). Сщмч. Маркеліна, папи Римського, і мчч. Клавдія, Киріна й Антоніна (304). Сщмч. Маркела, папи Римського, мчч. Сисинія та Киріака дияконів, Смарагда, Ларгія, Апроніана, Сатурнина, Папія та Мавра воїнів і Крискентіана, мцц. Пріскилли, Лукини та Артемії царівни (304–310). Сщмчч. Андроника (Нікольського), архієп. Пермського, Олександра Осетрова, Валентина Бєлова, Веніаміна Луканіна, Віктора Никифорова, Олександра Махетова, Павла Аношкіна, Володимира Бєлозерова, Ігнатія Якимова, Михаїла Денисова, Миколая Онянова, Павла Соколова, Олександра Преображенського, Миколая Рождественського, Миколая Конюхова пресвітерів, Григорія Смирнова диякона і мчч. Афанасія Жуланова та Олександра Зуєва (1918); сщмч. Петра Кузнєцова пресвітера (1919). Прославлення прав. Павла Таганрозького (1999). Собор Іваново-Вознесенських святих.
Богослужбові читання Святого Письма на сьогодні:
На літургії: – Апостол: Рим. 5:17-6:2 (зач. 90). Євангеліє.: Мф. 9:14-17 (зач. 31).
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
Запитували Господа: чому учні Його не постять? Він відповідав: тому що ще не настав для них час. Потім образною мовою показав, що взагалі суворість зовнішнього подвижництва повинна відповідати оновленню внутрішніх сил духу. Насамперед зігрій дух ревності, а потім накладай на себе і суворості, бо в такому разі є в тобі внутрішня нова сила, здатна з користю витримати їх.
Якщо ж, не маючи цієї ревності, візьмешся за суворості, захоплюючись або тільки прикладом інших, або показністю подвижництва, то не на користь це буде. Трохи ще протримаєшся в цій строгості, а потім ослабнеш і кинеш. І буде тобі ще гірше, ніж було раніше.
Суворість без внутрішнього духу – те саме, що латка із сирцевого полотна на старому одязі або вино нове в старих міхах. Заплата відпаде, і дірка робиться ще більшою, а вино прориває міх, і саме пропадає, і міх робить негожим. Це, втім, не означає, що суворості не придатні, а переконується тільки, що треба починати їх у порядку. Треба зробити, щоб потреба їх йшла зсередини, щоб вони задовольняли серцю, а не тіснили тільки зовні, як гніт.