| Неділя 21 після П’ятидесятниці. | Посту немає. |
|
Вмч. Артемія (362). Прав. отрока Артемія Веркольського (1545). Сщмч. Миколая Любомудрова пресвітера (1918); сщмчч. Зосими Пепеніна, Іоанна Ганчева, Іоанна Рєчкіна, Іоанна Родіонова, Миколая Фігурова, Леоніда Нікольського, Іоанна Тализіна й Олександра Орлова пресвітерів, Михаїла Ісаєва і Петра Кравця дияконів і мч. Павла Бочарова (1937). Прп. Гавриїла Самтаврійського (1995). Знайдення мощей прп. вел. кн. Анастасії Києво-Покровської (2009). |
Богослужбові читання Святого Письма на сьогодні:
| На утрені: – Ін. 21:1-14 (зач. 66). На літургії: – Апостол: Гал. 2:16-20 (зач. 203). Євангеліє.: Лк. 16:19-31 (зач. 83 про багатія та убогого Лазаря). |
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
Притча про багатія і Лазаря показує, що ті, хто жив не так, як треба, спохватяться, але вже не матимуть можливості виправити своє становище. Очі їхні відкриються, і вони ясно бачитимуть, у чому істина. Згадавши, що на землі багато тих, хто осліп, подібно до них, вони хотіли б, щоб хто-небудь був посланий до них з померлих для запевнення, що жити і розуміти речі треба не інакше, як за вказівкою Одкровення Господнього.
Але і в цьому їм відмовлено, тому що Одкровення для тих, хто бажає знати істину, є самодоказовим, а для небажаючих і тих, хто не любить істини, непереконливим буде і саме воскресіння будь-кого з померлих. Почуття цього описаного багатія, напевно, відчувають усі, хто відходить звідси. І отже, за тамтешнім переконанням, яке буде переконанням і всіх нас, єдине для нас керівництво на шляху життя — Одкровення Господнє. Але там уже таке переконання для багатьох буде запізнілим; тут воно краще б стало в пригоді, та не у всіх воно є. Повіримо принаймні свідченням тамтешніх, переносячи себе в їхній стан.
Ті, хто перебуває в муках, не стануть брехати; жаліючи нас, вони хочуть, щоб відкрилися наші очі, щоб не прийшли на місце їхніх мук. Про цей предмет не можна так говорити, як говоримо нерідко про поточні справи: “та нехай, якось пройде”. Ні, вже то не пройде як-небудь. Треба бути ґрунтовно впевненим, що не потрапимо в місце, в яке потрапив багатий.
