18 листопада, понеділок. (5 листопада за старим стилем)
Седмиця 22-га після П’ятидесятниці.
Посту немає.
Мчч. Галактіона та Єпистимії (ІІІ). Апп. від 70-ти Патрова, Єрма, Ліна, Гаїя, Філолога (I). Свт. Григорія, архієп. Александрійського (IX). Свт. Іони, архієп. Новгородського (1470). Прп. Іларіона Троєкурівського (1853). Свт. Тихона, патр. всієї Русі (обрання на Патріарший престол у 1917 р.). Пам’ять отців Помісного собору Руської Православної Церкви (1917–1918). Сщмч. Гавриїла Масленникова пресвітера (1937).
Ікони Божої Матері «Безпорадних єдина Надія» (XX).
Читання дня
На літ.: — Ап.: Кол. 2:13-20 (зач. 255). Єв.: Лк. 12:13-15,22-31 (зач. 65).
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
«Хто поставив Мене судити чи ділити вас?» (Лк. 12:14) — сказав Господь тому, хто просив про розподіл із братом своїм. Потім додав: «не турбуйтеся, що… їсти і пити і у що одягнутися» (Лк. 12:22, 29). Раніше ж навчав: «залиште мертвим ховати своїх мерців» (Лк. 9:60); іншим разом переконував, що «краще не одружуватися» (Мф. 19:10-12). Отже, увага і серце християн, що відхиляються від усього житейського, і свобода від розмов і пут житейських становлять одну з рис духу християнства.
Те, що Господь благословляє шлюб і стверджує його нерозривність, що відновлює силу заповіді, яка визначає стосунки батьків і дітей, і залишає своє значення за державною владою і громадськими порядками, не викреслює цієї риси і не дає християнам права ухилятися від збереження її та закріплення в серці. Порівняй те й інше і побачиш, що на тобі лежить обов’язок, за всього житейського ладу, тримати серце своє безжитейським.
Як же це? Виріши сам своїм життям; у цьому вся практична мудрість. Господь скеровує до вирішення цього таким правилом: «шукайте насамперед Царства Божого» (Мф. 6:33, Лк. 12:31). Зверни всю турботу на те, щоб запанував Бог у тобі, і все житейське втратить для тебе в’яжучу і обтяжливу чарівність. Тоді будеш вести справи свої зовні, а внутрішнім твоїм, твоїм серцем, буде володіти щось інше. Але якщо, внаслідок цього, народиться рішучість припинити і це зовнішнє відношення до житейського — не будеш у збитку: станеш ближче до мети, яку дасть тобі віра Христова.