15 грудня, неділя.
(2 грудня за старим стилем)
Неділя 25-та після П’ятидесятниці.
Різдвяний піст.
Прор. від 12-ти Авакума (VII ст. до Р. Х.). Мц. Миропії (близько 251). Прпп. Іоанна, Іраклемона, Андрія та Феофіла (IV). Прп. Ісе (Ієссея), єп. Цілканського (VI) (Груз.). Прпп. Афанасія, затворника Печерського, в Ближніх печерах (близько 1176), та іншого Афанасія, затворника Печерського, в Дальніх печерах (XIII). Св. Стефана Уроша, царя Сербського (1367). Сщмч. Матфея Александрова пресвітера (1921); сщмч. Димитрія Благовєщенського пресвітера і прп. Віри Графової спов. (1932); сщмч. Олексія (Бєльковського), архієп. Великоустюзького, сщмчч. Константина Некрасова, Миколая Заболотського, Сергія Кудрявцева, Володимира Проферансова, Іоанна Державіна, Феодора Алексинського, Миколая Виноградського, Іоанна Дніпровського, Миколая Сафонова, Павла Понятського і Сергія Феліцина пресвітерів, прмчч. Данакта (Калашникова), Косми (Магди), прмцц. Маргарити (Закачуріної), Тамари (Проворкіної), Антоніни (Степанової) і Марії Журавльової, мц. Матрони Конюхової (1937); прмц. Марії (Цейтлін) (1938); мч. Бориса Успенського (1942).
Читання дня:
Утр.: — Мк. 16:9-20 (зач. 71). На літ.: — Ап.: Еф. 4:1-6 (зач. 224). Єв.: Лк. 18:18-27 ( зач. 91 — про багатого юнака) (Неділі 30-ї).
Святитель Феофан Затворник. Думки на кожен день року
“Як важко тим, що мають багатство, увійти в Царство Боже!” (Лк. 18:24). Тут мається на увазі багатий, який у самому собі бачить багато способів і багато сил до свого благоденства.
Але щойно той, хто має багато, відсіче всяку пристрасть до майна, погасить у собі всяку на нього надію і перестане бачити в ньому істотну свою опору, тоді він у серці буває як той, хто нічого не має; такому відкрита дорога в Царство. Багатство тоді не тільки не заважає, а й допомагає, бо дає спосіб робити добро.
Не багатство біда, а надія на нього і пристрасть до нього. Цю думку можна узагальнити так: хто на що надіється і до чого має пристрасть, той тим і багатий буває. Хто на Бога єдиного покладає надію і до Нього всім серцем приліплюється, той Богом і багатий; хто на інше що покладає надію, до того і серце своє звертає, крім Бога, той іншим цим і багатий, а не Богом. Звідси виходить: хто не Богом багатий, тому немає входу в Царство Боже. Тут маються на увазі рід, зв’язки, розум, чини, сфера діяльності тощо.